Train buikspieren met ball crunch

michelfit 14/09/2013 0

Train buikspieren met ball crunch

Heb je wel eens gehoord van ball crunch? Je kunt hier je buikspieren op een goede manier mee trainen. Er zijn veel goede buikspieroefeningen mogelijk met crunches. Het gaat er niet om dat je er veel oefeningen mee doet, het gaat om regelmaat en om een goede uitvoering. Daarom is variatie van groot belang bij de standaard crunches. De fitness bal is een goede keuze wanneer je kiest voor crunches. Er zijn verschillende onderzoeken gedaan en deze tonen allemaal aan dat je beter oefeningen kunt doen met fitnessbal dan zonder, je hebt dan namelijk nog sneller resultaat!
oefeningen-Ball-Crunch

De fitness bal zorgt voor goede resultaten!

Als je bij crunches een bal gebruikt dan noemen we dat ook wel ball crunch. In totaal wordt er gezorgd voor 24 tot 38% extra activiteit van de buikspieren. Je traint ook veel buikspieren, namelijk de bovenste, de onderste en ook de obliques. Een strakke buik is natuurlijk wel de moeite waard om je daarvoor in te zetten! Kies dan nu voor crunches op een fitness bal en voeg dit toe aan je trainingsschema. Je moet de oefeningen wel op een goede manier uitvoeren en dan gaat het allemaal vanzelf!

Oefeningen met ball crunch

Als je gebruik maakt van de bal dan moet je deze niet laten bewegen of wel laten rollen tijdens je crunches. De oefening is niet goed wanneer de bal beweegt. Let ook goed op de positie van de bal. Da bal moet onder de onderrug zijn, het achterwerk moet net niet steunen op de bal. Je moet er voor zorgen dat je op de bal ligt, de knieën moeten een hoek van 90 graden hebben en dan moeten de voeten plat op de grond blijven. De beweging die je gaat maken is ook van belang tijdens de ball crunch. De buikspieren zijn in de zitpositie in rust, het beste kun je ze continu onder druk laten staan. Je kunt jezelf verder laten zakken om de oefeningen wat moeilijker te maken. Wil je graag de ball crunch opnemen in je fitness programma? Neem dan eens een kijkje op www.fitnessgeheimen.nl en dan zie je meteen welke buikspieroefeningen er nog meer voor zorgen dat je een strakke en sexy buik krijgt. In twaalf weken kun je je dit al realiseren, maar zet door! Je weet waar je het voor doet en het is echt de moeite waard want het wordt echt beloond!

Laat hier een reactie achter »