Pronken met een strakke buik

michelfit 17/08/2013 0

Pronken met een strakke buik

Kijk je wel eens om je heen als je bijvoorbeeld een sportschool binnenloopt? Je ziet die getrainde dames en heren en je wil net als hen een strakke buik, je vraagt je alleen af hoe zij dat aanpakken. Zou je ook willen dat je buikspieren echt zichtbaar worden? Die kans heb je nu.

Train je buikspieren!

Er wordt vaak gedacht dat wanneer je je buikspieren gaat trainen aan de hand van oefeningen dat je meteen een strakke buik krijgt, maar zo is het niet. Je buikspieren worden wel sterker, maar je buikspieren worden niet meteen zichtbaar en zeker niet als je veel buikvet op je lichaam hebt. Overtollig buikvet moet worden verbrand, je moet hiervoor eerst weten hoe je er aan komt. Het kan met eten te maken hebben maar ook met je hormoonhuishouding, hoe dan ook je wil er vanaf! Er zijn goede oefeningen om je buikvet snel kwijt te raken. Je kunt hierdoor je hormoonspiegel weer in balans krijgen en dan wordt de stofwisseling verhoogd en dan verbrand je dus ook meer vet. Er zijn dan een aantal spiergroepen die je dient te trainen, de borst, schouder, rug en bovenbeen spieren zijn dan van groot belang.

pronken met die buikspieren

Een strakke buik met oefeningen

De oefeningen die je kunt doen om je buikvet kwijt te raken kun je altijd doen wanneer je maar wil. Aan te raden is dat je ze twee keer per dag doet, bijvoorbeeld in de ochtend en in de avond. Je kunt dit het beste om de dag doen zodat je spieren de kans krijgen om te herstellen. De eerste oefening is een oefening speciaal voor je beenspieren. Je moet dan met je rug tegen de muur staan. Dan schuif je je voeten naar voren en dan spreid je je benen een beetje. Nu zak je een beetje naar beneden en dan blijf je een halve tot een minuut zo zitten. Je benen moeten het gehele gewicht dragen. Leg dan je handen op je borst en gebruik ze niet als ondersteuning.

Als je dit hebt gedaan ga je door naar de tweede oefening en dat is triceps dips met stoel. Je gaat nu je armen, borst en schouderspieren trainen. Je hebt een stevige stoel nodig. Deze zet je neer op een stabiele ondergrond. Neem plaats op de stoel en strek je benen uit met je voeten plat op de grond. Leg je handen op de rand van de stoelzitting. Je gaat met je billen naar de rand van de stoel en dan zak je vervolgens voorzichtig voor de stoel naar beneden. Daarbij moet je je borst goed omhoog houden. Je armen heb je nodig om controle te houden wanneer je naar beneden zakt. Je moet jezelf daarna weer omhoog duwen en dit doe je ongeveer acht tot twaalf keer.

Oefeningen buikspieren

Als je de oefeningen allebei hebt gedaan dan neem je even een halve minuut rust. Doe dan de eerste oefening weer, en doe alles zes tot acht keer. Na het doen van de oefeningen kun je altijd een lekkere smoothie nemen zodat je spieren weer extra voedingsstoffen krijgen zodat ze kunnen groeien en herstellen!

heerlijke groene smoothie

Voor meer oefeningen neem eens een kijkje op Fitness Geheimen In twaalf weken heb je een strakke buik en dat is meer dan de moeite waard!

Laat hier een reactie achter »