Meer spiermassa opbouwen

michelfit 20/09/2013 0

Meer spiermassa opbouwen

Wil je graag meer spiermassa opbouwen? Je kunt je benen trainen, dat is erg belangrijk als je meer spieren wilt opbouwen. Je benen ogen hierdoor mooier, maar je lichaam komt ook meer in evenwicht. Het kan zijn dat je je bovenlichaam zwaar hebt getraind, maar dan worden de benen vaak vergeten dus nu wordt het tijd om je benen ook goed te trainen. Het kan zijn dat je benen het verhoogde gewicht van je bovenlichaam niet goed kunnen verdragen, daarom is spiermassa van groot belang.

De bedoeling van bodybuilding is dat je spiermassa aan gaat maken. Spiermassa maak je niet aan door te lopen of te fietsen, maar deze sporten zijn gericht op je uithoudingsvermogen. Er moet dus gekeken worden naar oefeningen die er voor zorgen dat je spiermassa gaat opbouwen. Je benen trainen hoort hierbij en dat dien je dan ook regelmatig te doen. Het beste kun je minimaal twee keer in de week de benen trainen, als de benen dan goed zijn getraind dan kun je nog meer oefeningen doen. Je kunt er voor kiezen om bijvoorbeeld eens per week je hele lichaam te trainen en dan kun je twee keer in de week alleen je benen trainen. Als je je benen bijvoorbeeld een uur gaat  trainen, doe dan geen andere oefeningen meer want het trainen van de benen kan erg belastend zijn.

De oefeningen voor de benen

Je vraagt je misschien af welke oefeningen je het beste kunt doen om spiermassa aan te maken in je benen. Dit hangt natuurlijk wel af van een aantal factoren want ook je aanleg speelt hierin een rol.  Er zijn mensen die snel spiermassa opbouwen maar er zijn ook mensen waarbij het niet zo eenvoudig gaat en bij hen kost het wat meer tijd en kracht. Als je wat minder aanleg hebt om de spiermassa aan te maken dan kun je je toeleggen op andere factoren die jou hierbij kunnen beïnvloeden. Trainen, rusten en voeding spelen dan hierbij een rol. Je kunt je benen zwaarder trainen en dan moet je dus ook grote en zware oefeningen uitvoeren. Voorbeeld hiervan zijn: stiff legged deadlift, leg extension, deadlift, squat, lunge en dumbellsquat.

dumbel-squat

Goede voeding en sporten

Voeding is van belang als je gaat sporten. Als je niet zo zwaar gaat trainen moet je wel goed gezond eten! Als je een zwaarder trainingsschema hebt dan is het belangrijk dat je extra veel aandacht schenkt aan de voeding die je neemt voor en na het sporten. Na het trainen moet je ook wat eten zodat je spieren sneller herstellen. Als je snel af wil vallen en een goed lichaam wil krijgen, kies dan voor www.fitnessgeheimen.nl en binnen twaalf weken heb je een prachtig lichaam waar je echt trots op kunt zijn! Even doorzetten en regelmatig blijven sporten, blijf goed op je voeding letten en het komt allemaal goed!

Laat hier een reactie achter »