Cardio trainingsschema voor beginners

michelfit 07/09/2013 0

In de sportschool maken we steeds vaker gebruik van de cardio fitnessapparaten. Er zijn loopbanden, crosstrainer en natuurlijk de hometrainer. Cardio training is goed voor iedereen, je maakt je lichaam sterker en dat heeft een positieve invloed op je uithoudingsvermogen. Het is mogelijk om af te vallen met cardio. Je verbruikt namelijk calorieën als je aan cardio doet. Je kunt een groot aantal kilo’s verliezen als je bijvoorbeeld twee of drie keer in de week 45 minuten op de loopband gaan staan, of een ander cardio apparaat. Toch zijn wij van mening dat je sneller resultaat hebt met een vorm van krachttraining. Sporten in de buitenlucht zou ook een optie kunnen zijn! Hierbij moet je er wel op letten dat je het ook blijft doen, het kan zijn dat je in de regen geen zin hebt om hard te lopen, maar als het twee weken regent, wil dat zeggen dat je dus twee weken niet sport…
spinning is ook een vorm van cardio

Cardio fitness helpt je echt

Als je gaat sporten stel je voor jezelf een aantal doelen op. De een zal daarom meer aan cardio fitness doen dan de ander. Je krijgt een eigen fitness schema en daarin staat hoe belangrijk de krachttraining voor je is. Dit kan voor jou van groot belang zijn, voor de ander weer wat minder. Als je echt af wil vallen dan is de krachttraining net wat efficiënter dan cardio. Het zorgt ook voor een beter figuur bij de mannen en vrouwen als zij af zijn gevallen. Je bouwt ook spiermassa op, dus dat is een voordeel wat er bij komt als je ook kiest voor krachttraining.

De focus ligt op…

Wanneer je af wil vallen dan kun je de focus het beste leggen op krachttraining. Daarna kun je er cardio bij kiezen en dan is dat een goede combinatie. Veel mensen denken hiervoor dat cardio niet nuttig is, maar het is wel degelijk nuttig. Een goede conditie is van groot belang, als je af wil vallen en je combineert krachttraining en cardio met elkaar, dan is dat erg effectief.

Je eigen trainingsschema

Iedereen maakt voor zichzelf vaak een trainingsschema. Je hebt een doel en dat doel kan voor iedereen anders zijn. Daarnaast is je lichaam ook anders dan dat van je partner. Als je begint met cardio dan is het aan te raden om te starten met maximaal dertig minuten. Als je echt af wil vallen, dan moet je regelmatig sporten. Maar ook slimmer sporten is dan van belang. Start daarom nu met de twaalf weken video work-out en je krijgt in die twaalf weken een strakke buik. Voor zowel mannen en vrouwen is het echt mogelijk om in deze twaalf weken een mooie strakke en platte buik te krijgen. Ervaar het daarom nu zelf en bekijk op www.fitnessgeheimen.nl de video maar eens en dan zie je in dat het echt mogelijk is. Het is echt geen fabeltje, maak het nu zelf mee want over twaalf weken ben je blij dat je deze keuze gemaakt hebt want je gaat weer stralend en trots door het leven. Kijk eens in de spiegel na twaalf weken? Dit heb je helemaal zelf gedaan door je doorzettingsvermogen!

Laat hier een reactie achter »